"Evliya Çelebi'nin Yunus'tan bahsettiği tek şehir Karaman'dır"
"Yıldırım, Yunus Emre'nin Karamanlı olduğunu farklı kaynaklara dayandırarak şunları söyledi: "1919'da Fuad Köprülü çok genç yaşta Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar adlı eserini yazdığında Yunus Emre ile ilgili ilk bilimsel yaklaşımı vermiş oldu. Yalnız orada çok büyük bir kötülük yaptı; 'Yunus Emre Sakarya Irmağının kenarında yatmaktadır' şeklinde bir bilgiyi kullandı ve bu bilgi uzun yıllar itirazsız kabul edildi. Özellikle 1930'larda Türkçenin devlet politikası olarak sadeleştirilmesi ve öz Türkçeleştirilme hareketinde Yunus Emre bir etken olarak kullanıldı. 1942 yılında ünlü Tarihçi Ömer Lütfü Barkan sessiz sedasız bir makale yayınladı. Bu makalede Yunus Emre'nin babası İsmail Hacı'nın Horasan'dan geldiğini ve Karaman'da bir yerde köy kurduklarını, Yunus'un mallarının oğlu İsmail'e geçtiğini çok net olarak ifade etti. Bu makale sansasyonel bir etki yarattı. Akabinde Baha Kayserilioğlu Karaman Nüshası adında bir divan çıkardı. Bu divanın da üzerine eklenmesi ile Yunus'un nereli olduğu kavgası iyice kızıştı. 1940'lardan 1970'li yıllara kadar Karaman ve Eskişehir arasında bir kızışma oldu. Yunus'un Karaman ile bağlantısı bu şekilde duyulmaya başlandı. Oysa Osmanlı Karaman'ı aldığında Yunus ile ilgili bir sürü kayıt vardı, en eski kayıtlar da Karaman'dadır. Evliya Çelebi'nin 12 ciltlik Seyahatnamesi'nde Yunus'tan bahsettiği tek şehir zaten Karaman olmuştur."
Yıldırım'ın konuşmasının ardından Yunus Emre'nin şiirlerinin öğrenciler tarafından seslendirmesiyle program sona erdi.